الأربعاء , 21 أغسطس 2019

الجندي: هل الحزب الوطني هيطلع ولي من أولياء الله الصالحين؟ لا هيطلع نصابين

أكد الشيخ خالد الجندي أن الجن موجود بالفعل، وأن هذا لا شك فيه، مشددا على أن هناك دجالين يلعبون بـ3 بيضات، ويعلم الطريقة المناسبة للتلاعب بالألفاظ أمام مريديه.

وقال الجندي، في برنامجه “نسمات الروح”، الذي يقدمه عبر فضائية “الحياة”، :”هو نصاب وممكن ييجي لك أقرع وعضو مجلس شعب سابق وهو نصاب، وهو عضو مجلس شعب سابق وكل حاجة إنما عضو مجلس شعب سابق عن الحزب الوطني الفاسد”.

وأضاف الشيخ :”هل الحزب الوطني هيطلع لك ولي من أولياء الله الصالحين؟ لا هيطلع لك نصابين، فطبعًا كل بيت بيتحرق وزيت بيدلق في الحمام فبيلبسها للجن ووراه جوقة منتفعين”.

واستكمل قوله :”يقولك أنت بتنكر الجن ده الجن مذكور في القرآن ويكشر بحواجبه، وأنت بتنكر السحر ده السحر مذكور في القرآن، وكل النصابين كده”.
وختم بقوله:”فطبعًا كل بيت بيتحرق وراه جن، كل زيت بيتدلق في الحمام بيلبسك جن، ووراه منتفعين، ده طفى الحرائق، ده حبل النسوان، ده خلف العيال، ده كتر الأموال، وهو يروح داخل بحتة اكتساح، حالة من حالات القرع الاسطنبولي، ويجي يقول للناس: الحنفيات بتنزل نار والخرطوم بيطلع نار، ويجي يقولك: ده المطافي، والمطافي لما جت عملت كذا، والسؤال كالآتي: هي وزارة الداخلية بتقسم معاه؟”.

شاهد أيضاً

سمية الألفى : فاروق الفيشاوي راح عند ربنا اللى أحن عليه من السرطان

سمية الألفى باكية: فاروق الفيشاوي راح عند ربنا اللى أحن عليه من السرطان